بزرگترین پروژه ذخیره سازی تولید برق از نیروگاه ها در باتری
نوشته شده توسط : آرا نیرو

 

چگونگی ذخیره سازی تغییرات انرژی کربن در سراسر کشور شروع به ظهور کرده است – به طرز شگفت انگیزی به رهبری خدمات آب و برق در غرب آنها به عنوان دنبال ترکیبی اقتصادی از انرژی های تجدید پذیر و ذخیره سازی باتری در روزهای تعطیل و جایگزینی برای نیروگاه های سوخت فسیلی موجود است.

در چند ماه گذشته، سرعت نسبتا قابل توجهی که مشخصه تغییرات ناگوار است، خدمات آب و برق در کالیفرنیا، کلرادو و ایندیانا، برنامه هایی را برای جایگزینی بیش از 2.4 گیگاوات از زغال و گاز موجود با باتری و انرژی تجدید پذیر، از جمله دو بزرگترین پروژه های ذخیره سازی باتری تا کنون به شمار می رود.

کالیفرنیا عمدتا ترکیبی از الکتریسیته خود را فراتر از ذغال سنگ، به جز برخی از واردات برق خارج از کشور منتقل کرده است، اما هنوز بیش از 40 درصد تولید نسبی آن از تولید گاز طبیعی وابسته است. روزها تعداد نیروگاه های باقی مانده تولید گاز دولت به سمت هدف جدید خود برای دستیابی به برق بدون کربن تا سال 2045 می رود. اخیرا اتحادیه دانشمندان طبق گزارش نگران کننده ای، با کاهش گاز در کالیفرنیا، ترکیبی از انرژی های تجدید پذیر و باتری ها می تواند باعث بازنشستگی بیش از نیمی از تاسیسات گاز طبیعی در شبکه کالیفرنیا تا سال 2030 باشد.

با تأیید کمسیون خدمات عمومی کالیفرنیا، بزرگترین کشور دولتی، Pacific Gas & Electric (PG & E)، با چهار پروژه ذخیره باتری، با هدف جایگزینی سه نیروگاه گاز موجود با مجموع 676 مگاوات تولید گاز، پیش رو حرکت می باشد. نیروگاه های گاز در حال حاضر توسط پرداخت های “قابل اعتماد باید” (RMR) مجاز توسط کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال، که به این معنی است که این نیروگاه های غیرقانونی زنده نگه داشته می شوند و برای اهداف با قابلیت و با اطمینان در شبکه عمل می کنند.

اول، این چهار پروژه 567.5 مگاوات / 2،270 مگاوات در ساعت انرژی ذخیره سازی را نشان می دهند که مقدار زیادی از باتری را در بر گرفته است.

دوم، این سیستم ها عبارتند از یک پروژه که بزرگترین تأسیسات باتری در جهان است، یک سیستم 182.5 مگاوات / 730 مگاوات در ساعت از Tesla، و دیگری که بزرگترین نصب کننده های شخص ثالث در جهان را دارد، یک سیستم 300 مگاواتی / 1200 مگاوات در ساعت توسط Vistra Energy توسعه یافته است، اما قرارداد برای سیستم Tesla شامل گزینه upsizing باتری به حدود شش ساعت زمان بر است.

سوم، اگر این مرحله موفقیت آمیز باشد، این تاسیسات اولین نمونه ای خواهد بود که ذخیره سازی باتری نیروگاه های طبیعی موجود در کشور را جایگزین کرده است. هیچ تضمینی وجود ندارد که توسعه این پروژه ها موجب توقف هرکدام از سه نیروگاه گاز شود، اما PG & E قصد دارد این کار را با درخواست سیستم ها برای حل مشکلات مربوطه به قابلیت با اطمینان بودن که منجر به تعیین RMR و پرداختی براین نیروگاه های غیر اقتصادی صورت نگیرد.

توسعه سیستم های باتری باعث بازنشستگی فوری ایننیروگاه ها نخواهد شد، اما باید در طول زمان با رضایت اقتصادی آنها چیره شود، به این ترتیب آنها کندتر عمل می کنند و در نهایت تمام فعالیت را متوقف می کنند.

در نهایت، این پروژه ها می تواند به عنوان یک مدل برای این که چگونه این سیستم های ذخیره سازی بزرگ عمل می کنند و در بخش های دیگر کشور تامین می شود و توسعه می یابد،را شرح دهند. یک فرصت برای بازار بزرگ وجود دارد، که با بیش از 1000 نیروگاه توانمند که در سراسر ایالات متحده عمل می کنند، اما در حال حاضر این فرصت برای بازار انرژی باقی مانده برای ذخیره باتری است.

زغال سنگ هنوز هم در کلرادو و ایندیانا پادشاه است. زغال سنگ بیش از 50 درصد تولید برق در کلرادو را تشکیل می دهد و مصرف کل زغال سنگ ایندیانا برای مصرف برق پس از تگزاس در رتبه دوم قرار دارد. بر اساس پیشنهادات اخیر از خدمات عمده در این ایالت ها، چگونگی پایان دادن به تولید برق اززغال سنگ، شاید دیر یا زود صورت گیرد که در زمان حال حاضر واضح تر بیان می شود.

 

بزرگترین پروژه ذخیره سازی تولید برق از نیروگاه ها در باتری





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: